Fynsk firma køber Politikens ordbøger
Det er slut med trykte ordbøger, efter fynske Ordbogen A/S har købt Politikens ordbøger. Salget skal bruges til nyt it-værktøj.
Den fynske virksomhed Ordbogen A/S har købt Politikens ordbøger og den samlede database, der følger med.
Således er de velkendte ordbøger snart fortid. De må i stedet vige for den digitale udgave.
- De 10.000 trykte eksemplarer af ordbogen skal vi have solgt sammen med Politiken. Og så er det kapitel slut, fortæller Peter Revsbech, administrerende direktør for Ordbogen A/S.
Så det er slut med fysiske udgaver af Politikens ordbøger?
- Det forestiller jeg mig, ja.
Ordbogen A/S driver hjemmesiden ordbogen.com. Det er en digital ordbog, hvor brugerne hurtigt kan slå ord op, finde oversættelser og betydninger.
Ordbogen A/S har siden 2003 udviklet sig til at blive en af Danmarks største onlinetjenester. Virksomhedens digitale ordbog har været udsat for omkring to milliarder søgninger, siden den første gang gik i luften.
- Vi er utrolig stolte af, at vi er nået dertil, hvor vi er i dag, fortæller Peter Revsbech.
- Det kan lade sig gøre, fordi vi er født som en it-virksomhed, og hele tiden har fokuseret på teknologien. Købet i dag er en ret stor milepæl i vores firmas historie.
Se hele indslaget, der blev sendt på TV 2/Fyn onsdag den 31. januar
Dette er en forenklet version af artiklen: Se den originale version